A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint egy kistehergépkocsi István-akna felől kanyarodott a 66-os útra balra, Pécs felé, és a belső sávban összeütközött a Mánfa irányába közlekedő motorkerékpárral. A fiatal motoros súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett, a baleset miatt több órán át le volt zárva az út.

Ugye mindannyian ismerjük a helyszínt, az a bizonyos "mánfai" szakasz. Egyelőre nem tudni, hogy a a motoros tempója, vagy a kisteherautó sofőrjének figyelmetlensége okozta a balesetet, de az tény, hogy nap mint nap látjuk motoros/robogós társainkat világítás nélkül közlekedni, ami ismerve a motorosbalesetek egyik leggyakoribb kiváltó okát ("nem láttam, hogy motoros közeledik"), több mint felelőtlenség. Ezért is lényeges, hogy az indulás pillanatában kapcsoljuk fel a tompított világítást (természetesen olyan motoron, ahol ez nem történik meg automatikusan), hiszen a láthatóságunkon sokat javít a motor bekapcsolt lámpája.

kiegeszito lampa
Nem csak csopperre: az endurókon, sőt, némely túramotoron is adott a lehetőség, hogy kiegészítő fényforrást szereljünk fel

Ha már több éves az izzó, akkor érdemes kicserélni egy újra, és ajánlott - a törvényes kereteken belül - azonos teljesítményű, de emelt fényerejű izzót beszerezni a helyére, hiszen a nagyobb intenzitású (és más színhőmérsékletű) fényt könnyebben észreveszi a többi közlekedő.

Amelyik gépen van lehetőség, érdemes kiegészítő lámpákat is felszerelni, hiszen gyakorlati tapasztalat, hogy a szemből érkező járművek sofőrjei könnyebben észreveszik a három különálló fényforrást, és ezzel motorunk fizikai méreteit, valamint a távolságunkat is jobban fel tudják mérni. Persze az is fontos, hogy amikor a bukónkról letisztítjuk az útközben szerzett bogarakat és szennyeződéseket, akkor a lámpát is mossuk le, hiszen a legdrágább megoldás sem fog tökéletesen működni, ha fényszórónk kisállat-határozóként funkcionál a motor elején...